Rene Spijker (Spijker & Co) over de eenvoud van marketingcommunicatie

“Internet heeft veel veranderd, ook de manier waarop je als bedrijf naar nieuwe klanten zoekt”, vertelt René Spijker, eigenaar van Spijker & Co. “De digitale wereld biedt ongekende kansen, maar zit tegelijkertijd complex in elkaar. En de gedweeë klant van vroeger is veranderd in een lastig te beteugelen target met duizend-en-één kansen en keuzes. Ga er als salesmanager maar aan staan. Toch is het traject niet zo complex als het lijkt, als je maar de juiste stappen zet.”

Tekst: Hans Eberson

De eerste twee jaar van zijn werkzame leven bracht René Spijker door als vormgever in de drukkerij van zijn familie. “In 1991 vond ik de tijd rijp om een eigen bedrijf te starten. Dat was nog voor de digitale revolutie, vormgeven heette toen nog opmaken. In 1995 maakten we onze eerste website. Inmiddels hebben we meer dan dertig jaar kennis en ervaring en weten we als geen ander dat een website niet de heilige graal is, want er komt veel meer kijken bij het verleiden van potentiële klanten. Dat doen we in voor de klant begrijpelijk Nederlands, helder en duidelijk, met gebruikmaking van een mix van digitale en offline middelen, afhankelijk van wat er nodig is. We benoemen een doel en het traject dat nodig is om dat doel te bereiken. Geen gebakken lucht, gewoon met beide benen op de grond. En met succes.”

Lees hier het hele artikel in Rivierenland Business >

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!