Zó schrijf je teksten waarmee je klanten scoort

Elk bedrijf heeft concurrenten. Geen enkel bedrijf is de enige beschikbare optie voor een klant. Dus moet ook jouw bedrijf werk verzetten om zich te onderscheiden van de concurrentie. Waarom zou iemand voor jou kiezen en niet voor jouw concurrenten? Welke unieke waarde breng jij mee die zij bij niemand anders vinden?

Hier komt het schrijven van pakkende teksten op neer. Zeker, er zijn bedrijven die theoretisch het probleem van jouw potentiële klant kunnen oplossen. Maar door er een boeiende tekst over te schrijven, onderscheid jij jezelf als het bedrijf dat dit probleem het beste begrijpt. En de meest doordachte oplossing voor het probleem biedt.

De kracht van onderscheidende teksten

We onderscheiden vier cruciale elementen voor een effectieve tekst. Graag geeft Spijker & Co je onmisbare tips om voor jouw bedrijf onderscheidende teksten te schrijven.

1. Los het probleem op

Mensen zoeken jouw bedrijf niet op voor het product of de dienst die je aanbiedt, maar omdat ze een probleem hebben. Dat willen ze oplossen en ze denken dat jouw product of dienst de oplossing kan zijn. De eerste stap om aan te tonen dat jij de beste onderneming bent om hun probleem op te lossen? Definieer duidelijk het probleem zodat de klant denkt: hier is een bedrijf dat snapt wat ik nodig heb en waarschijnlijk de knowhow heeft om de oplossing te leveren. Een overtuigende tekst begint dus met het oproepen van het probleem, de frustratie of de uitdaging van jouw ideale klant. 

2. Laat zien wat het betekent als hun probleem opgelost is

Oké, nu heb je de aandacht van je potentiële klanten getrokken. Je begrijpt hoe hun wereld eruit ziet en jij staat aan hun kant: je weet dat er een probleem is dat moet worden opgelost. De volgende stap is om te laten zien dat een probleemloze wereld mogelijk is. Hoe zou het leven van jouw potentiële klant eruit zien zonder het probleem? Natuurlijk, je ideale klanten hebben een probleem, maar nu je dat hebt benoemd, wil je zeker weten dat ze het gevoel hebben dat ze er niet alleen voor staan. Bezoekers van jouw website moeten dus niet het gevoel krijgen dat ze de schuldige zijn van het veroorzaken van het probleem. Je wilt hen het gevoel geven dat je het voor ze oplost zonder moeilijke of pijnlijke vragen te stellen.

3. Toon de weg naar de oplossing

Je hebt het probleem onder woorden gebracht. Je hebt verteld dat er een betere manier mogelijk is. Ook hebben jouw potentiële klanten nu het gevoel dat je begrijpt hoe ze hier zijn gekomen. De hoogste tijd om hen de weg te tonen naar de oplossing. Laat zien dat ze door een eerste stap met jou te zetten, zij op weg zijn om van het probleem af te komen. En zichzelf snel aan de andere kant te vinden, op een probleemloze plek.

4. Nodig ze uit om contact met je op te nemen

Je hebt jouw verhaal verteld, nu is het aan je bezoekers om contact met jou op te nemen voor meer informatie. Jouw bedrijf promoten is meer dan alleen mooie plaatjes tonen plus een beschrijving van jouw producten of diensten. Het is zelfs meer dan het aanbieden van het beste product of de beste service die er is. Het geheim van opvallen is het schrijven van een aantrekkelijke tekst. En wanneer je de bovenstaande stappen volgt en deze essentiële elementen opneemt in jouw teksten, garanderen wij je dat je onmiddellijk een gevoel van verbinding opbouwt tussen jou en je potentiële klanten.

Hulp nodig bij het scoren van klanten?

Het valt soms niet mee om nieuwe klanten binnen te halen. Wat nou als je daarvoor niet voldoende tijd of inspiratie hebt? Spijker en Co kan je ondersteunen door dit voor een deel of in z’n geheel over te nemen. Zo kun je toch succes behalen én klanten scoren.

Pasfoto_2022_paars

Wil je weten hoe jouw branding en marketing beter kan worden? In een online gesprek van 15 minuten beantwoord ik al je vragen.

Je kunt ook je vragen vooraf naar mij sturen op rene@spijkerenco.nl, zodat we onze tijd effectief kunnen insteken.