Iedereen die van goede muziek houdt (wie niet?) kent dat bijzondere gevoel van luisteren naar een topmuzikant. Maar die muzikant kan niet schitteren zonder zijn instrument. Die combinatie is essentieel bij het creëren van muziek in onze oren.
In de digitale marketingwereld is content het muziekinstrument dat de klant verleidt. Zonder die combinatie werkt het niet: de kwaliteit van jouw content kan het verschil maken tussen iets verkopen of dat de bezoeker verder surft naar een andere website. In dit blogartikel beschrijft Spijker & Co waarom content zo belangrijk is voor het succes van jouw bedrijf. Plus tips om je op weg te helpen bij het maken van geweldige content!
Onderscheid je van jouw concurrentie door de inzet van content marketing
Iedereen kan content maken en publiceren. Is die content echter goed? Verkoop en succesvolle conversies hangen vaak af van de kwaliteit van jouw content, dus geef het de aandacht die het verdient. Het succes van jouw bedrijf hangt sterk af van goede content en onderscheidt jou van concurrenten in een zeer drukke digitale markt.
Mensen zoeken content van goede kwaliteit
Nuttige informatie over jouw diensten of producten die gemaakt is op een manier die een geïnteresseerde persoon betrokken houdt, kan het verschil betekenen tussen het omzetten van die lead of de kans verliezen aan jouw concurrent. De statistieken liegen niet: 74% van de bedrijven zegt dat content marketing hun leads en de conversies ervan heeft vergroot.
Bouw een relatie op met jouw doelgroep en klanten
Vertrouwen kan je niet kopen. Je moet het verdienen. Content marketing is de beste manier om bezoekers aan te trekken en te converteren naar klant: 70% is van mening dat organisaties die professionele op maat gemaakte content aanbieden, geïnteresseerd zijn in het opbouwen van een goede relatie met hen. 78% van de mensen leert liever een bedrijf kennen via eigen content dan via advertenties.
Vertel de mensen waar je goed in bent
Wanneer mensen onderzoek doen naar een product of dienst, kan de manier waarop jij je organisatie presenteert via content absoluut het verschil betekenen tussen succesvolle verkoop en niet-conversie. Publiceer unieke, geweldige content en het aantal leads zal toenemen. Mensen houden van een bedrijf dat weet wat het doet, dus vertel hen dat je goed bent in wat je doet!
Haal meer uit jouw budget
Leadgeneratie. Een begrip dat ofwel de dag van een bedrijfseigenaar verlicht of de meest ervaren campagnevoerder bang maakt. Content marketing kan hier het positieve verschil maken EN als je het goed doet, bespaart dit jouw bedrijf geld. Onderzoek bewijst ondubbelzinnig dat goede content marketing drie keer zo succesvol is in het creëren van nieuwe leads. De conclusie? Begin met het maximaliseren van je budget en introduceer je unieke content bij je publiek.
Klim hoger in de zoekresultaten van Google
SEO (Search Engine Optimization) is nodig om de website van jouw bedrijf online zichtbaar te maken. Het maken van geweldige content is hier nog belangrijker in, omdat het jouw online zichtbaarheid voor potentiële klanten aanzienlijk zal verbeteren. Kortom, jouw doelgroep zoekt op bepaalde zoekwoorden wanneer deze op zoek is naar een bepaald product of dienst. Door blogs te maken over verschillende onderwerpen die relevant zijn voor jouw doelgroep, krijg je meer kansen om op deze zoekwoorden te scoren. Dit vergroot jouw kansen om eerder te worden gevonden via Google dan jouw concurrenten.
Verkoop meer
Door relevante content te publiceren die jouw doelgroep informeert en uitlegt waar jouw producten of diensten hen gaan helpen, vergroot je jouw kansen aanzienlijk om hun interesse om te zetten in verkoop. Vaak weten klanten niet goed wat ze moeten kiezen, dus als je ze op een unieke en interessante manier vertelt waarom je beter bent dan je concurrent, maak je een grotere kans om de deal te sluiten.
Bouw vertrouwen op
Jouw reputatie is alles. We hebben eerder gezegd dat het in de huidige drukke digitale wereld, die soms overvol kan lijken, van cruciaal belang is dat je vertrouwen opbouwt bij jouw klanten door geweldige, unieke content te maken en te publiceren. Door vertrouwen op te bouwen bij nieuwe klanten, en dat vertrouwen te beheren en te behouden bij terugkerende klanten, kan jouw bedrijf groeien. Daarom is het maken van goede content van levensbelang.
Conclusie
Potentiële klanten willen graag weten dat ze te maken hebben met een bedrijf dat ze kunnen vertrouwen om hen te helpen een weloverwogen beslissing te nemen over welke producten ze kopen of welke diensten ze gebruiken. Door consequent nieuwe, educatieve, nuttige, interessante en unieke content aan te bieden, laat je jouw expertise zien en val je op bij jouw doelgroep. Wanneer het tijd is om tot koop over te gaan, zullen ze je onthouden. Dus vertel ze waar je goed in bent en zorg dat je ‘top of mind’ blijft.
Ondersteuning nodig?
Spijker & Co biedt hulp bij het totale content marketingproces, te beginnen met de strategie. Wij zorgen ook voor de creatie en productie van waardevolle en relevante content, op maat gemaakt voor jouw doelgroep. Dat begint met de basis: het schrijven van teksten en bijvoorbeeld het maken van foto’s, video’s of illustraties. Alle content maken wij aan de hand van de beschreven strategie én op maat. Bedoeld om een maximaal mogelijk resultaat te behalen. Bel of mail je even?