Het is dé gouden regel voor elke marketeer: een marketingactie richt je altijd op een specifieke doelgroep. Vaak bestaat die doelgroep uit bestaande klanten. Want het is nu eenmaal bewezen dat je aan een tevreden klant makkelijker opnieuw iets verkoopt. Maar ook prospects (bijna-klanten) zijn super interessant voor jouw marketing-acties. Maar hoe selecteer je uit al je bestaande klanten of actuele leads dé ideale doelgroep voor je nieuwe marketingacties? Een kaartenbak of zelfs een Excel-bestand is inmiddels old school. Gelukkig bestaat er CRM-software (Customer Relationship Management). De slimste variant van CRM-software? Die heet SharpSpring en is door Spijker & Co na een strenge selectie 100% omarmd.
In deze blog legt Spijker & Co je graag uit waarom deze superieure marketing automation software jouw marketingacties een ongekende digitale boost geeft. SharpSpring is een compleet verkoop- en marketing automation platform met ingebouwd een snel, slim en scherpzinnig CRM-systeem en daarom cruciaal voor jouw bedrijf.
Het excelleert op drie cruciale terreinen:
- Het optimaliseert jouw marketingstrategieën,
- Verbetert jouw inspanningen en
- Verbetert jouw klantrelaties.
SharpSpring: een ongekende digitale boost
Gedetailleerde contactgegevens overzichtelijk krijgen én houden is al een hele toer. Het beheren en verzorgen van leads is ook een tijdrovende uitdaging. Hoewel je misschien een lange lijst met e-mailadressen hebt, is het belangrijk hoe je die e-mails gebruikt. Hier komt CRM van SharpSpring om de hoek kijken. CRM is in feite klantrelatiebeheer. Dit is het digitale kernproces dat klantgegevens organiseert voor geoptimaliseerde digitale marketing. CRM-software van SharpSpring verzamelt al deze gegevens en compileert deze in een gemakkelijk te lezen structuur. Jij en je marketingcollega’s hebben hier 24/7 en online toegang toe. Je kunt het e-mailadres, het telefoonnummer, het verzend-/factuuradres en zelfs demografische gegevens van een klant opslaan. Plus uiteraard alle contactmomenten met je klant of prospect zoals eerdere aankopen of helpdeskmomenten. Contacten kun je ook in groepen indelen op basis van waar deze in jouw verkooptrechter zitten. Juist dit is superbelangrijk. Het digitaal nauwgezet bijhouden in SharpSpring in welke fase jouw leads en klanten zich bevinden, helpt je langdurige relaties tussen jouw bedrijf en klanten opbouwen.
Extreem gepersonaliseerde digitale marketingcampagne
Deze data helpt jou bij het opstellen van extreem gepersonaliseerde digitale marketingcampagnes. Plus de kans op een maximale conversie. Met SharpSpring kun je bijvoorbeeld een promotionele e-mail sturen met een kortingscode op de verjaardag van elke klant. Of denk aan slimme productaanbevelingen op basis van eerdere aankopen.
Meten = weten
SharpSpring beheert voor jou alle klantinformatie georganiseerd en veilig in één makkelijk toegankelijke omgeving. Het houdt voor jou elke geactiveerde e-mailcampagne bij. Door de leverings-, open-, doorklik- en bouncepercentages te bewaken, reikt SharpSpring jouw marketingteam 24/7 snelle analyses aan waar je handmatig anders dagen over zou doen.
SharpSpring? 6 x beter
SharpSpring biedt 6 onderscheidende voordelen. Ten eerste is het een complete CRM-functionaliteit. Je organiseert er snel volledige geautomatiseerde (e-mail) campagnes mee en prospects converteer je naar warme leads. Ben je veel digitaal actief met je marketing? Met SharpSpring kun je anonieme bezoekers online herkennen. Uiteraard blijf je met SharpSpring volledig in control met al je e-mail automation. Want hoeveel acties je ook hebt lopen: je hebt én houdt continu inzicht in al je resultaten door duidelijke en gebruiksvriendelijke dashboards. SharpSpring presenteert alle opgeslagen data heel helder. En jij en je marketingteam bladeren moeiteloos door de verschillende secties om de informatie te vinden die jullie nodig hebben. En trouwens, héb je al een eigen CRM in werking? Dan hoef je dit niet te onttakelen, want SharpSpring laat zich hiermee koppelen.
Interne communicatie met CRM-software
Hoewel SharpSpring vooral focust op het onderhouden van intense klantrelaties, kan jouw onderneming uiteraard niet goed functioneren zonder sterke interne relaties. Gelukkig is de CRM-software van SharpSpring ontworpen om te helpen met functies zoals realtime instant messaging. Al jouw afdelingen, van marketing tot en met de helpdesk, kunnen zo efficiënt communiceren. Dit vermindert misverstanden en repetitieve taken drastisch.
Voordelen SharpSpring samengevat:
- Efficiënt leads genereren met SharpSpring.
- Anonieme bezoekers online herkennen
- Prospects converteren naar warme leads.
- Volledige geautomatiseerde marketingcampagnes (e-mail, social media en Google/Facebook ads)
- Continu inzicht in resultaat door duidelijke dashboards.
- Complete CRM-functionaliteit.
- Koppelingen mogelijk naar een eigen CRM.