Met content marketing breng jij jouw producten of diensten rechtstreeks onder de aandacht van je doelgroep. Jouw winst? Meer gekwalificeerde leads, en meer nieuwe én trouwe klanten. Content marketing is een slimme strategie: je laat zien dat je bedrijf online actief is en je onderscheidt je van de concurrentie.
Kies voor content die concurreert
Elk bedrijf focust op een ander soort doelgroep. Dus maak je content die 100% aansluit op hun wensen, eisen en verlangens. Spijker en Co presenteert jou de top 5 van soorten content marketing waarmee jij meer leads, klanten en dus verkoop stimuleert. Kortom, content die concurreert.
1. Blogs: geef je SEO een boost
Bloggen is één van de meest gebruikte soorten content marketing, waarbij je informatie deelt met (potentiële) klanten. Zeer populair en met een goede reden! Met blogs geef jij jouw SEO een boost. Dus scoor je hoger in Google en trek je op een voordelige manier meer bezoekers naar jouw website.
Blogs zijn een perfect medium voor de redactionele promotie van jouw product of diensten. Dé plek ook om links naar jouw social media-pagina’s te delen, en te linken naar websites en de producten van partners. De sleutel om meer bezoekers via jouw blog te scoren, is door waardevolle content te schrijven die klanten aantrekt om jouw product te kopen.
2. Video’s: populair bij je doelgroep
Wanneer denk je dat jouw doelgroep tijd heeft om jouw content te lezen? Tijdens een pauze! De beste manier om de aandacht van jouw doelgroep te trekken, is door iets kort en snel te maken. Video is een medium dat perfect aan deze twee criteria voldoet. Het helpt bedrijven om de concurrent voor te blijven op de drukke digitale markt en de doelgroep snel te betrekken met video’s van hoge kwaliteit. Volgens het recente HubSpot-onderzoek wil 50% van de klanten een video bekijken om meer over een product of dienst te weten te komen. Video’s plaats je op jouw sociale mediakanalen of op jouw website. Video’s spreken de doelgroep het meest aan en leveren een uitstekende ROI op voor jouw bedrijf.
3. Infographics: dé visuele magneet voor jouw doelgroep
Infographics zijn een vorm van visueel aantrekkelijke content. Een in het oog springende marketingstrategie om jouw doelgroep te vinden & te binden. Slim ontworpen Infographics presenteren statistieken of processen op een visueel boeiende manier.
4. Casestudies: goed voorbeeld doet volgen
Casestudies zijn verhalen van eerdere of huidige klanten die hun klantreis met jou van begin tot eind illustreren, en jij hebt hen geholpen succesvol te worden. Deze casestudies zijn zeer waardevol voor potentiële klanten die echte voorbeelden van resultaat nodig hebben voordat ze besluiten met jou in zee te gaan. Dit helpt jouw doelgroep te begrijpen hoe jouw bedrijf zijn werk doet en waarde toevoegt voor de klant.
5. Whitepapers
Whitepapers zijn een manier om waardevolle informatie aan jouw doelgroep te verstrekken. Het sleutelwoord hier is waarde. Het richt zich op de behoeften en uitdagingen waarmee een bedrijf wordt geconfronteerd en hoe het kan helpen om te groeien. Een whitepaper is een lange versie van blog content, die jouw doelgroep waardevolle informatie geeft in plaats van alleen maar proberen te verkopen. Whitepapers zijn downloadbaar en bieden een hoge ROI van potentiële klanten. Om whitepapers te downloaden, verstrekken bezoekers hun contactgegevens, zodat je toegang krijgt tot jouw potentiële klant. In tegenstelling tot andere soorten content. Het richt zich op het opbouwen van langdurige relaties met de beoogde klanten. Dit zijn de meest populaire contentmarketing- strategieën die op dit moment populair zijn. Maar er zijn ook andere die worden gebruikt op basis van de zakelijke vereisten en doelgroep. Kortom, je moet kiezen wat het beste bij jouw bedrijf past. Weet je niet zeker welke soorten content marketing geschikt zijn voor jouw bedrijf? Spijker & Co adviseert je uiteraard graag.
Ondersteuning nodig?
Spijker en Co biedt hulp bij het totale content marketingproces, te beginnen met de strategie. Wij zorgen ook voor de creatie en productie van waardevolle en relevante content, op maat gemaakt voor jouw doelgroep. Dat begint met de basis: het schrijven van teksten en bijvoorbeeld het maken van foto’s, video’s of illustraties. Alle content maken wij aan de hand van de beschreven strategie én op maat. Bedoeld om een maximaal mogelijk resultaat te behalen. Interesse? Bel of mail even.