Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!

Profiteer van de voordelen van formulierenautomatisering
Wil jij de prestaties van jouw website verbeteren? Benut dan de mogelijkheden van formulierenautomatisering. Maar wat is formulierenautomatisering eigenlijk? Hoe werkt het? En vooral: wat levert het jouw bedrijf op? Spijker & Co brengt je graag op goede en snel toepasbare ideeën. Eenvoudig versus geavanceerd In zijn eenvoudigste vorm is...

12 tekenen dat jouw bedrijf hulp nodig heeft bij content marketing
Veel bedrijven zijn inmiddels aan de slag met één of andere vorm van content marketing. Zij publiceren nieuwsberichten of blogposts, versturen e-mailnieuwsbrieven, hebben een lead-magnet op hun website staan of publiceren regelmatig berichten op social media. Volgens onderzoek van het Content Marketing Institute beoordeelt slechts 9% van de bedrijven hun inzet op dit...

10 redenen waarom branding belangrijk is voor jouw bedrijf
Alles wat we weten over elk product dat we gebruiken, is vanwege branding. Het is dé cruciale schakel die jouw bedrijf met je klanten verbindt en vice versa. Branding is een must voor elke kleine, startende onderneming, elk partnerschap, elk bedrijf en elke organisatie. Spijker & Co geeft jou hier...

Is content marketing de juiste keuze voor mijn bedrijf?
Content marketing is niet alleen een trend of gimmick die komt en gaat in de marketingwereld. Het is uitgegroeid tot een essentieel ingrediënt voor marketingsucces in het digitale universum. De reden daarvoor? Met op internet een schat aan informatie binnen handbereik, komen klanten tegenwoordig met een gezonde dosis scepsis tot...

Wat is Branding? En waarom is het zo belangrijk?
Branding is onmisbaar. Want Branding maakt van jouw bedrijf, dienst of product een onweerstaanbaar sterk en succesvol merk. Nu, morgen en voor altijd. Met jouw juiste inzet op Branding trek je de ideale en levenslange klant. In feite is Branding alles wat je doet met marketing om op te vallen,...

Hoe maak je een e-mailnieuwsbrief die vertrouwen opbouwt en leads stimuleert?
E-mailnieuwsbrieven zijn weer in. Het aantal stijgt en ook de leesintensiteit. In feite vormt de e-mailnieuwsbrief hét belangrijkste instrument voor de contentmarketing van jouw organisatie. Het is eenvoudig in te zetten, je hebt de content in eigen hand, alles is meetbaar en door de techniek bereik je er een grote...

Benut de voordelen van groeimarketing voor jouw bedrijf
Groeimarketing is een strategie die zich minder richt op nieuwe leads en meer op het realiseren van herhaalaankopen van bestaande klanten. Spijker & Co legt je graag uit wat het precies is, hoe het werkt én hoe jij groeimarketing succesvol inzet voor jouw organisatie. We weten allemaal dat het gemakkelijker...

Tip voor jouw content marketing strategie: deel gericht berichten van anderen
Misschien herken je dit. Veel mensen delen berichten van anderen zonder na te denken waarom. Zoals het interessante artikel van een nieuwssite. Het leuke bericht van een klant. Of grappige uitspraken die voorbij komen op Twitter. Een goede en gerichte curation strategie verhoogt voor jou het effect van dit delen....

In slechts 7 stappen jouw e-mailmarketing maximaal verbeterd
Dé gouden formule om een maximaal aantal mensen jouw e-mailing te laten openen? Die is er natuurlijk niet. Wel zijn er bewezen tips om je resultaten een boost te geven. Je leest ze hier. Recent onderzoek bewijst dat ongeveer 25% van de ontvangers van jouw nieuwsbrief deze ook daadwerkelijk opent. Afhankelijk van...

Profiteer nú van 5 bewezen methoden van inbound marketing
Inbound marketing is niet meer weg te denken uit je digitale strategie. Slimme inbound marketing creëert een overtuigende merkervaring voor jouw potentiële klanten, in plaats van hard selling. Profiteer daarom nú van deze 5 bewezen voorbeelden van inbound marketing, jou aangereikt door Spijker & Co. Wat ís inbound marketing? Inbound...

Tips & tricks voor succesvolle vraaggeneratie
Met jouw bedrijf heb je alleen bestaansrecht als je bij de passende doelgroepen voortdurend vraag weet te genereren. Zo maak je van prospects tevreden én terugkerende klanten. Maar hoe wek je interesse voor jouw product of dienst? Welke strategie vormt de snelste en meest directe weg naar succes? Spijker &...

De top 5: soorten content waarmee je scoort
Met content marketing breng jij jouw producten of diensten rechtstreeks onder de aandacht van je doelgroep. Jouw winst? Meer gekwalificeerde leads, en meer nieuwe én trouwe klanten. Content marketing is een slimme strategie: je laat zien dat je bedrijf online actief is en je onderscheidt je van de concurrentie. Kies...

Bereid jouw marketing en communicatie nú voor op het post-corona tijdperk
Corona houdt ons nog steeds in haar greep. Maar er komt een moment dat ‘het nieuwe normaal’ dé norm wordt voor onze dagelijkse gang van zaken, ook voor jouw bedrijf of organisatie. Deze tijd is daarom een ideaal moment om alvast te inventariseren op welke wijze jij jouw marketing en...

Kom sterker uit de Corona-crisis met deze marketingtips!
https://www.youtube.com/watch?v=cQatAZ7bOTc De nieuwe landelijke maatregelen zijn afgekondigd om de verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan. Dit zorgt voor problemen bij veel bedrijven. De omzet blijft achter omdat klanten wegblijven. Sommige bedrijven moeten zelfs hun deuren sluiten. De economische gevolgen zullen nog lang voelbaar zijn. Aan deze nare periode komt...

Stop niet met communiceren met je klanten
Wat zeg je tegen jouw klanten als je het gevoel hebt dat je niets kunt zeggen? We zitten nu volop in de Corona-crisis, de effecten op de wereldeconomie zijn nog steeds onduidelijk, maar je weet al wel dat er een recessie aan zit te komen. De gevolgen daarvan zullen voelbaar...

Tips voor marketing & communicatie tijdens de crisis van het Coronavirus
We zitten midden in de crisis van het Coronavirus (COVID-19). Dit raakt veel ondernemingen. Terwijl sommige bedrijven nu veelgevraagde producten bieden, hebben andere moeite om omzet te krijgen. Het is een stuk rustiger voor wat betreft klantcontact. De aanwas van nieuwe orders daalt, projecten worden uitgesteld, evenementen vervallen of je hebt...

12 soorten video’s om jouw bedrijf te promoten tijdens de coronacrisis
De invloed van video in marketing groeit. Tijdens de coronacrisis nog sterker dan ooit. Het aantal video's die gemaakt en verspreidt worden is enorm toegenomen. Video is een ideaal alternatief als vervanger voor persoonlijk klantcontact. Hiermee hoef je iemand niet fysiek te ontmoeten om jouw content over te dragen. YouTube...