Concrete tips waarmee jij bezoekers langer op jouw website houdt


Jij besteedt veel tijd, moeite en geld aan het ontwikkelen van een website voor jouw bedrijf. Dus je wilt er zeker van zijn dat jouw site de aandacht van mensen trekt. En hen vervolgens de informatie geeft die ze nodig hebben om overtuigd te kiezen voor jouw bedrijf
.

Echter, niemand kan binnen slechts twee seconden ontdekken waar jouw site precies over gaat. Dus moet jouw site de aandacht van je bezoekers langer vasthouden. Zodat zij leren wat ze moeten weten over jouw bedrijf. Hoewel je een bezoeker niet kan dwingen om meer tijd door te brengen op jouw website, tippen wij jou eenvoudige verbeteringen om je doelgroep te stimuleren langer op je website te blijven.

Plaats jouw toegevoegde waarde voor de doelgroep prominent in beeld 

Bezoekers komen op jouw website omdat ze een probleem hebben. Het belangrijkste voor hen is om snel antwoord te krijgen op deze vraag: “Kan dit bedrijf mijn probleem oplossen?”. Als je het moeilijk maakt voor bezoekers om te bepalen wat je als bedrijf doet, verliezen zij snel hun interesse. Google biedt duizenden en duizenden zoekresultaten in een oogwenk. Een verwarde bezoeker kan en zal gemakkelijk een ander bedrijf vinden dat duidelijker is over hun waarde voor de klant en ook hoe zij het klantprobleem oplossen. Jouw waardevoorstel moet in één zin bovenaan de eerste pagina staan en eenvoudig uitleggen wat je doet voor jouw klant. Zorg dat je hiermee specifiek jouw ideale klant aanspreekt.

Schrijf betere teksten

Met een interessante presentatie van jouw informatie houd jij de aandacht van bezoekers langer vast. Lange, met vakjargon gevulde alinea’s en overdreven kopregels verwarren jouw publiek en vervreemden hen van jou. Houd het bij korte, pittige koppen die duidelijk laten zien wat een lezer op een bepaalde pagina kan verwachten. Alinea’s bevatten niet meer dan vier beknopte zinnen. Focus op hoe de tekst jouw aanbieding optimaal overbrengt. En plaats calls-to-action op elke pagina. Dit soort teksten raakt jouw doelgroep en inspireert hen een volgende stap te zetten.

Maak informatieve content

De beste manier om vertrouwen op te bouwen en jouw doelgroep op je website te houden, is te bewijzen dat je over de expertise beschikt om hun probleem op te lossen. En de beste manier om dat te doen, is om jouw site te vullen met waardevolle, informatieve content.

Centraliseer content

Begin met blogberichten met veel informatie en bruikbare stappen voor jouw lezers. Nadat je content gemaakt hebt die relevant is voor jouw doelgroep, kun je overwegen deze te groeperen op speciale landingspagina’s. Op deze pagina’s kun je de content over een bepaald onderwerp centraliseren. Dit is handig voor bezoekers die op zoek zijn naar antwoorden. Ook verbeter je hiermee de SEO van jouw site.

Gevarieerde inhoud houdt mensen betrokken

Naast geschreven content is het ook goed om een mix te maken van andere soorten content. Gevarieerde inhoud houdt mensen betrokken. Denk aan infographics, video’s en andere middelen om relevante informatie te presenteren. Mensen nemen op verschillende manieren content tot zich. Door content in verschillende vormen te maken, houd jij de aandacht van al jouw bezoekers vast.

De structuur bepaalt het succes

Hoe je de content op jouw website structureert, helpt jouw doelgroep geboeid te houden. Doe dit vanuit een verhalend perspectief. Elk verhaal heeft een begin, een midden en een eind. Het begin van jouw verhaal over jouw aanbod is erop gericht om het probleem van een prospect op te lossen. Het midden biedt de details over hoe je dit doet. Het einde focust op het omzetten van de bezoeker naar klant van jouw bedrijf.

Slim structuren = prospects inspireren!

Als je er op deze manier over nadenkt, kun je jouw content slim op jouw website structureren. Jouw landingspagina moet het probleem van de prospect aanpakken. De content daaronder ondersteunt jouw waardepropositie en geeft bezoekers meer details over hoe je hun probleem oplost. Uiteindelijk inspireert deze aanpak jouw bezoekers een aankoop te doen of contact met jou op te nemen.

Vergeet de calls-to-action niet

Calls-to action (CTA) zijn niet alleen een manier om jouw bezoekers langer op jouw website te houden; je bouwt er ook vertrouwen mee op en genereert er vervolgens conversies mee. Stel een doel in voor elke pagina van jouw website en een bijbehorende CTA die een gerelateerde conversie genereert. Die conversie kan het verzamelen van een e-mailadres zijn om bezoekers aan een mailinglijst toe te voegen. Of om hen een relevant whitepaper te sturen. Het kan een telefoongesprek met een verkoper zijn om jouw product of dienst te bespreken. Of het kan iets eenvoudigs zijn als een link naar een relevante blogpost op jouw website.

Het grote belang van calls-to-action

Wanneer jouw calls-to-action zijn afgestemd op de content van elke pagina, zorg je voor een hogere conversieratio. Want de bezoeker van die pagina is geïnteresseerd in het onderwerp. De CTA biedt je de mogelijkheid om bezoekers precies díe aanvullende informatie te geven waarnaar zij op zoek zijn. Waardevolle informatie die jouw autoriteit en betrouwbaarheid als bedrijf bewijst. Bovendien ontdek je zo meer bruikbare informatie over jouw prospects. Deze zet je vervolgens in om hen in de toekomst extra aanbiedingen op maat te sturen.

Denk ook aan de techniek

Uiteraard is het belangrijk dat jouw site potentiële klanten goede informatie en aantrekkelijke elementen biedt. Net zo cruciaal is dat jouw website de juiste techniek ‘onder de motorkap’ heeft. Voordelen als een korte laadtijd van de pagina zijn van cruciaal belang om jouw doelgroep op jouw website te ontvangen én te houden. Ga zelf maar na: hoe lang wacht jij als je naar een lege pagina zit te staren voordat je terugklikt op de Google-zoekresultaten om de volgende website te bekijken? 

Een mobielvriendelijke site is een must

Het gros van de zoekopdrachten gaat tegenwoordig via mobiele apparaten. Dus als jouw website er niet goed uitziet op een telefoon, verdwijnen die bezoekers zeer snel.

Positieve conversie en dus resultaten

Hoe langer jij jouw doelgroep op je website houdt, hoe groter de kans dat je hun vertrouwen wint. Wanneer je de bovenstaande stappen zet, houdt jouw bedrijf de aandacht van bezoekers langer vast. Dit levert jou positieve conversie en dus resultaten op.

Spijker & Co ondersteunt 

Spijker & Co kan je ook ondersteunen door bovenstaande werkzaamheden voor een deel of in z’n geheel van jou over te nemen. Wij zorgen voor de creatie en productie van waardevolle en relevante content, op maat gemaakt voor jouw doelgroep. Dat begint met de basis: het schrijven van tekst en het maken van foto’s, video’s of illustraties bijvoorbeeld. Alle content vervaardigen wij aan de hand van de beschreven strategie. Bedoeld om zoveel mogelijk resultaat te behalen. Neem vandaag nog contact met ons op over de mogelijkheden.

5punten

Pas binnen een week zelf je website aan op deze 5 punten en haal nieuwe klanten binnen!

Levert jouw website nauwelijk iets op? Krijg je vrijwel geen bezoekers op jouw site? Verlaten bezoekers jouw website snel voordat ze contact met je opnemen? Hier is een korte en eenvoudige whitepaper gericht om meer bezoekers uit de juiste doelgroep op jouw website te krijgen. In dit gemakkelijk leesbare en gebruiksvriendelijke whitepaper leer je:

  • hoe je meer bezoekers uit de juiste doelgroep op jouw website krijgt
  • hoe mensen jouw website gaan delen met andere mensen
  • hoe je je website kunt aanpassen zodat bezoekers de gewenste actie ondernemen, bijvoorbeeld contact met je opnemen

Dit zijn allemaal eenvoudige stappen die je zelf de komende 7 dagen kunt doen om meer resultaat te halen uit jouw website.

Whitepaper: Verbeter je website en scoor in 5 punten