Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!

Waarom je regelmatig de Google Analytics van jouw website moet bekijken?
Op veel websites wordt de tracking code van Google Analytics geplaatst om data te verzamelen over de bezoekers van je website. Vervolgens worden die getoond in pagina’s vol tabellen en grafieken. Maar wat heb je nu precies aan al die data? Google Analytics is een vorm van web analytics. De...

Kom in actie en zorg dat jij niks mist in jouw content marketing strategie!
Denk aan je laatste grote aankoop. Die deed je waarschijnlijk niet zomaar blindelings. Je investeerde waarschijnlijk tijd in het onderzoeken van merken, het lezen van productrecensies en het afwegen van opties. Je doet toch niet impulsief een grote investering aan de hand van een enkele advertentie die je zag? Natuurlijk...

8 marketinguitdagingen voor mkb-bedrijven
Het is geen geheim dat mkb-bedrijven voor een groot aantal uitdagingen staan. Volgens het CBS faalt ongeveer 20% van de mkb-bedrijven voordat ze het eerste jaar doorkomen. De 8 grootste marketinguitdagingen voor mkb-bedrijven zijn dan ook aanzienlijk. Spijker & Co neemt die graag stuk-voor-stuk met je door plus uiteraard praktische...

Vakkundig seizoensmarketing integreren in jouw B2B-marketing? Ontdek hier de toptips!
Wist je dat de niveaus van betrokkenheid met e-mailmarketing pieken tijdens de feestdagen? Mensen browsen hun inbox op zoek naar de beste deals en kortingen die ze maar kunnen vinden. E-commerce merken domineren in de maanden voorafgaand aan het nieuwe jaar. Echter, B2B-bedrijven denken vaak dat de feestdagen een periode...

Laat jouw dienstverlening opvallen met deze tips
Er zijn veel verschillende soorten dienstverlenende bedrijven. Zo heb je advocaten, accountants, coaches, interimmanagers en ga zo maar door. Wat deze bedrijven uniek maakt, is dat ze geen tastbare producten aan hun klanten aanbieden, maar eerder op kennis gebaseerde diensten. Bedrijven in deze branche verkopen in feite relaties met een...

Profiteer van de voordelen van transactionele e-mails
De meeste bedrijven gebruiken transactionele e-mails, maar realiseren zich niet de commerciële potentie ervan. Voorbeelden van transactionele e-mails zijn: orderbevestigingen, een e-mail met een inhoudsitem zoals een whitepaper of eBook en evenementtickets of reserveringsbevestigingen. Maar ook een "bedankt"-e-mail voor het voltooien van een actie, zoals het boeken van een gesprek...

Waarom de meeste B2B-contentmarketing zijn doel niet bereikt (en hoe dat beter kan)
Laten we eerlijk zijn over B2B-contentmarketing. Vaak is de kwaliteit gewoon te laag. Blogs en posts staan vol met jargon en zelfpromotie. Het voegt geen waarde toe aan jouw doelgroep en kan volledig irrelevant lijken. De waarheid is gelukkig dat je inhoud niet saai of oppervlakkig hoeft te zijn. Het...

Waarom blogs zo belangrijk zijn voor jouw digitale marketing
Er is één gegarandeerde manier om succesvol te blijven met het genereren van organisch verkeer naar jouw website, en dat is via blogs. Deze blog van Spijker & Co legt uit waarom bloggen tegenwoordig zo noodzakelijk is als cruciaal onderdeel van jouw digitale marketing. We weten allemaal hoe krachtig digitale...

10 tips voor jouw succesvolle persoonlijke branding
Met een goede personal branding kun jij je onderscheiden van de rest. Dus, hier presenteert Spijker & Co jou haar beste tips voor personal branding om ervoor te zorgen dat je jezelf goed presenteert. Personal branding is essentieel om je talent aan de steeds competitievere wereld te verkopen. Personal branding...

Zó kies je de juiste frequentie van je e-mail marketingcampagnes
Een van de grootste uitdagingen bij het bepalen van de frequentie van jouw e-mailmarketingcampagnes is het vinden van de juiste balans tussen te veel en te weinig e-mails. Jouw leads worden al overspoeld met berichten, dus om hun interesse te wekken, moeten jouw campagnes op het juiste moment de deur...

Pas je website aan en haal meer klanten binnen
Veel bedrijven stellen zichzelf doelen voor hun online marketing. Ons advies? Check die opnieuw. En vraag jezelf af of je op het goede spoor zit om die doelen te bereiken. Er is niets om je voor te schamen: je bent zeker niet de enige die achterloopt op de doelstellingen. Analyseren...

Welk effect heeft Big Data op je content marketingstrategie?
Merken begrijpen meer dan ooit dat hun consumenten meer willen van bedrijven dan alleen een commerciële boodschap: ze willen waarde en betrokkenheid. Een rendementsvolle manier om dat te realiseren is door verschillende vormen van content te maken en te publiceren. Maar hoe kan jij er zeker van zijn dat de...

11 Basale ontwerpelementen voor aantrekkelijk design
Naast creatieve ideeën en inspiratie, is het van cruciaal belang om de basisprincipes van ontwerpen te begrijpen én door te voeren in al het ontwerp voor je bedrijf, producten en diensten. Zowel in print als op het steeds belangrijkere internet met social media. In deze blog bespreekt Spijker & Co...

Succesvolle & actuele tactieken voor contentmarketing
Het is cruciaal voor jouw merk om je doelgroep betrokken te houden. Wanneer jouw doelgroep jouw digitale content deelt, becommentarieert of leuk vindt, vertellen ze mogelijke nieuwe klanten dat je merk waarde oplevert. Het is niet eenvoudig om de betrokkenheid van jouw potentiële klanten te verdienen. Dit vereist consistentie, creatieve...

10 manieren om jouw persoonlijke profiel op social media op te frissen
Graag geeft Spijker & Co je dit keer richtlijnen om jouw persoonlijke SEO te versterken, jouw LinkedIn-profiel te verbeteren en meer uit digitale platforms te halen. Onmisbaar voor ondernemers, directeur-eigenaren, maar ook voor ambitieuze werknemers. 1. Creëer je social media elevator pitch Kom je blanco over als je wordt gevraagd "wat doe...

Werkt jouw content? Meet de resultaten van jouw contentmarketing
De meeste marketeers lijken erop te vertrouwen dat hun marketing effectief is: volgens een onderzoek van HubSpot zegt slechts 35% van de marketeers dat ze het 'zeer belangrijk' vinden om het rendement op marketinginvesteringen (ROMI) te kennen. Maar uit diezelfde enquête bleek dat 91% van de marketeers ervan overtuigd is...

E-mailmarketing: ideaal voor het opbouwen van naamsbekendheid
De slimme inzet van een effectieve e-mailmarketingstrategie is een essentieel hulpmiddel voor het opbouwen van naamsbekendheid. Veel mensen denken bij e-mailmarketing alleen aan verkoopgerichte mails. Echter, het opbouwen van een sterke relatie met jouw doelgroep met e-mailings is één van de machtigste marketingstrategieën voor het verbeteren van de omzet. Plus in...