Blog

Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!

ThinkstockPhotos-866419432

Zorg dat je overal online aanwezig bent

Een website is het middelpunt van al jouw online activiteiten. Sterker nog, je kunt niet meer zonder tegenwoordig. Echter is het maar één stuk van de marketing puzzel. Het zal je weinig resultaat opleveren, tenzij je gaat voor optimalisatie en integratie van een totale online aanwezigheid. Hieronder staan ​​de overige...
offlinecommunicatie

Hoe kan jij je website promoten? Scoor meer bezoekers met deze 19 tips!

Je hebt een website, maar wilt graag meer bezoekers. Wat is het eerste waar je aan denkt bij het verbeteren van de traffic op je website? Precies! Social media, SEO, nieuwsbrieven, en meer. Logisch, maar veel mensen vergeten in de haast al die andere bewezen alternatieven om je website te promoten. Er...
Pers_elke_druppel_uit_marketingbudget

Pers elke druppel uit jouw marketingbudget

Veel bedrijven hebben grote plannen, maar een beperkt budget voor marketing. Gebrek aan budget is zeker een beperking, maar dit hoeft je er niet van te weerhouden om het maximale resultaat eruit te persen. Je kunt op verschillende en uiterst effectieve manieren contact leggen met potentiële klanten. Zodat jij jouw...
SEO_tips

Een SEO-vriendelijke website levert nieuwe klanten op

Jouw website is het hart van jouw online marketing. Daarom moet je website worden gebouwd op een marketingfundament in plaats van op het feit dat de website er mooi uit moet zien. Een visueel aantrekkelijke website kan meer mensen aanspreken, maar je moet streven naar een geweldige website waar je...
marketing_automation

Gebruik marketing automation om meer mensen te bereiken en een relatie op te bouwen

Met marketing automation kunnen bedrijven meten wat werkt en wat niet, strategieën creëren die de gewenste bedrijfsdoelen bereiken en de effectiviteit van die strategieën volgen. Een succesvol marketingautomatiseringsprogramma helpt bij het genereren van leads, leadconversie en klantbehoud. Win meer tijd voor direct klantcontact Marketing automation is tijdens het hele customer...
Medewerkers werven

Medewerkers werven: hoe trek je meer mensen aan met jouw website?

Nieuwe medewerkers werven is echter niet altijd eenvoudig en gaat vaak gepaard met een hoog prijskaartje. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het vertrouwen winnen van potentiële werknemers is een belangrijk onderdeel van het wervingsproces. Met deze blogpost laten we zien hoe je meer potentiële werknemers naar je website...
zoekmachinescoren

Vermijd de 10 veelvoorkomende tekstfouten en scoor hoger bij Google

Hoe vinden potentiële klanten jouw bedrijf? De kans is groot dat ze online zoeken. Of jouw doelgroep zich nu in het hele land of jouw eigen omgeving bevindt: internet is het beste kanaal om merken, diensten en producten te onderzoeken voordat je deze koopt. Daarom is het schrijven van teksten...
ThinkstockPhotos-543692162

Meer klanten? Zet content marketing in

Heb je er weleens aan gedacht om content marketing inzetten? Net als veel andere organisaties worstelt je bedrijf waarschijnlijk met alle ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie. De wereld lijkt door de transparantie van internet kleiner te worden, terwijl het aanbod van informatie wat op klanten wordt afgevuurd...
scorende_homepage

Laat jouw homepage scoren!

De tijd die bezoekers jouw website gunnen, is kort. Komen ze voor het eerst op jouw site? Dan scannen zij kort even de eerste pagina. In die luttele seconden bepalen zij of ze er meer tijd aan willen besteden. Of dat ze direct verder zoeken op het internet. Snel een...
bepaaljedoelgroep

Wie is jouw doelgroep?

Het definiëren van jouw doelgroep is één van de belangrijkste aandachtspunten bij de start van jouw marketingactie. Hét fundament onder alle elementen van jouw marketingstrategie. Van hoe je jouw producten of diensten ontwikkelt en beschrijft tot en met de keuze van de marketingkanalen die je gebruikt om die te promoten. Even...
Travel and work remotely. Top view illustration, vector mockup for a layout landing page or Flat design advertising banner.

Vermijd jouw kostbare zomerdip op social media: 6 tips

Het hele jaar door werk je consequent aan je social mediabeleid. Per platform bedenk en je plaats je zorgvuldig geproduceerde content. Hiermee bouw je gestaag aan waardevolle merkwaarde voor je bedrijf, organisatie, dienst of product. En dan staat de zomervakantie voor de deur en sturen veel bedrijven ineens ook hun...
Travel and work remotely. Top view illustration, vector mockup for a layout landing page or Flat design advertising banner.

Content neemt geen vakanties: waarom je deze zomer door moet gaan met content maken!

Naarmate de zomer vordert en je gedachten afdwalen van je kantoor naar zon, zee, strand of een fijne barbecue in je achtertuin, kan het verleidelijk zijn om het maken van nieuwe inhoud voor je website of social media uit te stellen of zelfs over te slaan. Hoewel het aantrekkelijk lijkt...
contentvakantie

Vakantiechecklist: hoe promoot ik mijn bedrijf

De zomervakantie staat voor de deur. Hopelijk ga je genieten van een heerlijke vakantie. Naast de nodige rust is deze periode ook ideaal om eens te kijken of al jouw promotiemiddelen nog wel voldoen, zodat je er na de vakantie weer volop mee aan de slag kunt gaan. Hier staat...
headerleads

Rondetafelgesprek ‘Hoe genereer je leads?’

Een aantal weken terug zat ik op uitnodiging van Rivierenland Business bij een rondetafelgesprek over de invloed van de Coronapandemie op marketing en communicatie. Onder leiding van Michael van Munster sprak ik samen met Ben de Wit, Bart van der Meeren en Rudy Breddels over de manieren waarop ondernemers in...
Spijkerenco–omslag-1

Rene Spijker (Spijker & Co) over de eenvoud van marketingcommunicatie

“Internet heeft veel veranderd, ook de manier waarop je als bedrijf naar nieuwe klanten zoekt”, vertelt René Spijker, eigenaar van Spijker & Co. “De digitale wereld biedt ongekende kansen, maar zit tegelijkertijd complex in elkaar. En de gedweeë klant van vroeger is veranderd in een lastig te beteugelen target met...
event_marketing

Tips voor effectievere event marketing

Gelukkig kan event marketing weer worden ingezet om nieuwe klanten te werven. Hieronder vallen bijvoorbeeld presentaties, beurzen, netwerkbijeenkomsten, uitjes met klanten en productdemo’s. Maximaal rendement uit dit soort marketingactiviteiten verlangt ondersteuning van andere marketingmiddelen. Benut daarom de onderstaande tips voor meer rendement op jouw event marketing. Ken je doelgroep Voordat...
linkedin_marketing

8 tips om met LinkedIn je marketingdoelen te helpen realiseren

Hoe vaak plaats jij een bericht op LinkedIn of een reactie op een bericht van iemand anders? De meeste mensen zien LinkedIn als het belangrijkste ‘zakelijke’ social media kanaal. Toch gebruiken zij LinkedIn alleen als adresboekje of om hun CV bij te werken. Ze besteden vaak veel meer tijd op...
drukwerk

7 redenen waarom drukwerk nog steeds goed werkt

Naast onze grafische werkzaamheden begonnen we in 1995 bij Spijker & Co met het bouwen van websites. Toen al zagen we dat de wereld zou veranderen door de komst van internet. Destijds werd gezegd dat internet de toekomst was en drukwerk zou verdwijnen.  Nu 23 jaar later is drukwerk nog...

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier onder in!

E-mailnieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.