Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!

Hoe kan jij je website promoten? Scoor meer bezoekers met deze 19 tips!
Je hebt een website, maar wilt graag meer bezoekers. Wat is het eerste waar je aan denkt bij het verbeteren van de traffic op je website? Precies! Social media, SEO, nieuwsbrieven, en meer. Logisch, maar veel mensen vergeten in de haast al die andere bewezen alternatieven om je website te promoten. Er...

Pers elke druppel uit jouw marketingbudget
Veel bedrijven hebben grote plannen, maar een beperkt budget voor marketing. Gebrek aan budget is zeker een beperking, maar dit hoeft je er niet van te weerhouden om het maximale resultaat eruit te persen. Je kunt op verschillende en uiterst effectieve manieren contact leggen met potentiële klanten. Zodat jij jouw...

Een SEO-vriendelijke website levert nieuwe klanten op
Jouw website is het hart van jouw online marketing. Daarom moet je website worden gebouwd op een marketingfundament in plaats van op het feit dat de website er mooi uit moet zien. Een visueel aantrekkelijke website kan meer mensen aanspreken, maar je moet streven naar een geweldige website waar je...

Gebruik marketing automation om meer mensen te bereiken en een relatie op te bouwen
Met marketing automation kunnen bedrijven meten wat werkt en wat niet, strategieën creëren die de gewenste bedrijfsdoelen bereiken en de effectiviteit van die strategieën volgen. Een succesvol marketingautomatiseringsprogramma helpt bij het genereren van leads, leadconversie en klantbehoud. Win meer tijd voor direct klantcontact Marketing automation is tijdens het hele customer...

Medewerkers werven: hoe trek je meer mensen aan met jouw website?
Nieuwe medewerkers werven is echter niet altijd eenvoudig en gaat vaak gepaard met een hoog prijskaartje. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het vertrouwen winnen van potentiële werknemers is een belangrijk onderdeel van het wervingsproces. Met deze blogpost laten we zien hoe je meer potentiële werknemers naar je website...

Vermijd de 10 veelvoorkomende tekstfouten en scoor hoger bij Google
Hoe vinden potentiële klanten jouw bedrijf? De kans is groot dat ze online zoeken. Of jouw doelgroep zich nu in het hele land of jouw eigen omgeving bevindt: internet is het beste kanaal om merken, diensten en producten te onderzoeken voordat je deze koopt. Daarom is het schrijven van teksten...

Meer klanten? Zet content marketing in
Heb je er weleens aan gedacht om content marketing inzetten? Net als veel andere organisaties worstelt je bedrijf waarschijnlijk met alle ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie. De wereld lijkt door de transparantie van internet kleiner te worden, terwijl het aanbod van informatie wat op klanten wordt afgevuurd...

Laat jouw homepage scoren!
De tijd die bezoekers jouw website gunnen, is kort. Komen ze voor het eerst op jouw site? Dan scannen zij kort even de eerste pagina. In die luttele seconden bepalen zij of ze er meer tijd aan willen besteden. Of dat ze direct verder zoeken op het internet. Snel een...

Wie is jouw doelgroep?
Het definiëren van jouw doelgroep is één van de belangrijkste aandachtspunten bij de start van jouw marketingactie. Hét fundament onder alle elementen van jouw marketingstrategie. Van hoe je jouw producten of diensten ontwikkelt en beschrijft tot en met de keuze van de marketingkanalen die je gebruikt om die te promoten. Even...

Rondetafelgesprek ‘Hoe genereer je leads?’
Een aantal weken terug zat ik op uitnodiging van Rivierenland Business bij een rondetafelgesprek over de invloed van de Coronapandemie op marketing en communicatie. Onder leiding van Michael van Munster sprak ik samen met Ben de Wit, Bart van der Meeren en Rudy Breddels over de manieren waarop ondernemers in...

Rene Spijker (Spijker & Co) over de eenvoud van marketingcommunicatie
“Internet heeft veel veranderd, ook de manier waarop je als bedrijf naar nieuwe klanten zoekt”, vertelt René Spijker, eigenaar van Spijker & Co. “De digitale wereld biedt ongekende kansen, maar zit tegelijkertijd complex in elkaar. En de gedweeë klant van vroeger is veranderd in een lastig te beteugelen target met...

Tips voor effectievere event marketing
Gelukkig kan event marketing weer worden ingezet om nieuwe klanten te werven. Hieronder vallen bijvoorbeeld presentaties, beurzen, netwerkbijeenkomsten, uitjes met klanten en productdemo’s. Maximaal rendement uit dit soort marketingactiviteiten verlangt ondersteuning van andere marketingmiddelen. Benut daarom de onderstaande tips voor meer rendement op jouw event marketing. Ken je doelgroep Voordat...

7 redenen waarom drukwerk nog steeds goed werkt
Naast onze grafische werkzaamheden begonnen we in 1995 bij Spijker & Co met het bouwen van websites. Toen al zagen we dat de wereld zou veranderen door de komst van internet. Destijds werd gezegd dat internet de toekomst was en drukwerk zou verdwijnen. Nu 23 jaar later is drukwerk nog...

Waarom je regelmatig de Google Analytics van jouw website moet bekijken?
Op veel websites wordt de tracking code van Google Analytics geplaatst om data te verzamelen over de bezoekers van je website. Vervolgens worden die getoond in pagina’s vol tabellen en grafieken. Maar wat heb je nu precies aan al die data? Google Analytics is een vorm van web analytics. De...

Kom in actie en zorg dat jij niks mist in jouw content marketing strategie!
Denk aan je laatste grote aankoop. Die deed je waarschijnlijk niet zomaar blindelings. Je investeerde waarschijnlijk tijd in het onderzoeken van merken, het lezen van productrecensies en het afwegen van opties. Je doet toch niet impulsief een grote investering aan de hand van een enkele advertentie die je zag? Natuurlijk...