Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!

Welk effect heeft Big Data op je content marketingstrategie?
Merken begrijpen meer dan ooit dat hun consumenten meer willen van bedrijven dan alleen een commerciële boodschap: ze willen waarde en betrokkenheid. Een rendementsvolle manier om dat te realiseren is door verschillende vormen van content te maken en te publiceren. Maar hoe kan jij er zeker van zijn dat de...

11 Basale ontwerpelementen voor aantrekkelijk design
Naast creatieve ideeën en inspiratie, is het van cruciaal belang om de basisprincipes van ontwerpen te begrijpen én door te voeren in al het ontwerp voor je bedrijf, producten en diensten. Zowel in print als op het steeds belangrijkere internet met social media. In deze blog bespreekt Spijker & Co...

Succesvolle & actuele tactieken voor contentmarketing
Het is cruciaal voor jouw merk om je doelgroep betrokken te houden. Wanneer jouw doelgroep jouw digitale content deelt, becommentarieert of leuk vindt, vertellen ze mogelijke nieuwe klanten dat je merk waarde oplevert. Het is niet eenvoudig om de betrokkenheid van jouw potentiële klanten te verdienen. Dit vereist consistentie, creatieve...

10 manieren om jouw persoonlijke profiel op social media op te frissen
Graag geeft Spijker & Co je dit keer richtlijnen om jouw persoonlijke SEO te versterken, jouw LinkedIn-profiel te verbeteren en meer uit digitale platforms te halen. Onmisbaar voor ondernemers, directeur-eigenaren, maar ook voor ambitieuze werknemers. 1. Creëer je social media elevator pitch Kom je blanco over als je wordt gevraagd "wat doe...

Werkt jouw content? Meet de resultaten van jouw contentmarketing
De meeste marketeers lijken erop te vertrouwen dat hun marketing effectief is: volgens een onderzoek van HubSpot zegt slechts 35% van de marketeers dat ze het 'zeer belangrijk' vinden om het rendement op marketinginvesteringen (ROMI) te kennen. Maar uit diezelfde enquête bleek dat 91% van de marketeers ervan overtuigd is...

E-mailmarketing: ideaal voor het opbouwen van naamsbekendheid
De slimme inzet van een effectieve e-mailmarketingstrategie is een essentieel hulpmiddel voor het opbouwen van naamsbekendheid. Veel mensen denken bij e-mailmarketing alleen aan verkoopgerichte mails. Echter, het opbouwen van een sterke relatie met jouw doelgroep met e-mailings is één van de machtigste marketingstrategieën voor het verbeteren van de omzet. Plus in...

Een logo laten ontwerpen ? Let hier op!
Wanneer je zelf niet de aandacht en tijd hebt voor het maken van een bedrijfslogo, schakel je Spijker & Co in Buren in, Tiel nabij en Nieuwegein, om een logo te laten ontwerpen en maken. Het ontwerpen van een nieuw logo krijgt niet altijd de aandacht die het verdient. Bij...

Content neemt geen vakanties: waarom je deze zomer door moet gaan met content maken!
Naarmate de zomer vordert en je gedachten afdwalen van je kantoor naar zon, zee, strand of een fijne barbecue in je achtertuin, kan het verleidelijk zijn om het maken van nieuwe inhoud voor je website of social media uit te stellen of zelfs over te slaan. Hoewel het aantrekkelijk lijkt...

7 redenen waarom bloggen belangrijk is voor jouw bedrijf
Er zijn nog steeds mensen die zich afvragen waarom bloggen belangrijk is in de huidige marketingomgeving voor sociale media. Of jij nu een klein bedrijf of een multinational bent: bloggen is een onmisbaar en integraal onderdeel van jouw online content marketingstrategie. Vraag je je nog steeds af waarom bloggen belangrijk...

5 krachtige tactieken voor B2B-marketingautomatisering
Succesvolle B2B-marketingautomatisering vereist denkwerk en voorbereiding. Maar als je het eenmaal in werking hebt, genereert dit een serieus effect op je omzet. Wat zijn de meest effectieve B2B-automatiseringstechnieken en -tactieken voor het koesteren van je leads? Spijker & Co vertelt het je in deze blog graag uit eigen ervaring. Je...

Vijf redenen waarom je absoluut niet zonder website kunt
Het lijkt erop dat social media het internet beheersen. Dus vraag jij je misschien af: "Heb ik eigenlijk (nog) wel een website nodig?" Het antwoord is ja en Spijker & Co vertelt je in deze blog graag waarom. In 2019 deed 70-80% van de mensen online onderzoek naar bedrijven voordat...

Tips waarmee jouw e-mails niet in de spambox belanden!
Ben je bang dat je marketing e-mails de inbox van je klanten niet bereiken? Of misschien gebeurt dit nu al en ben je op zoek naar hulp? Spijker & Co geeft je graag de meest relevante tips waarmee jij voorkomt dat jouw e-mails in de spambox belanden. 1. Je hebt...

Maak het verschil met informatief marketingmateriaal
Informatief marketingmateriaal is media- of marketingmateriaal dat doorgaans leerzamer is dan conventionele advertenties en brochures. Je straalt er met je bedrijf autoriteit mee uit en bouwt vertrouwen op bij jouw prospects. In de kern is informatief marketingmateriaal een manier om potentiële klanten te laten inzien dat jij weet waar je...

15 tips om een effectieve landingspagina te maken
Via landingspagina’s kun je jouw website bezoekers omzetten naar abonnees, leads of klanten. Met de juiste opbouw en inhoud, welteverstaan. Spreken de pagina’s jouw bezoekers niet op de juiste manier aan? Dan verlaten zij jouw website zonder een actie (conversie) uit te voeren. Een gemiste kans dus! Met onderstaande tips...

Benut de voordelen van marktsegmentatie
Je hebt een geweldig product met veel klanten, maar je weet dat je kansen laat liggen. Je hebt een enorme e-maillijst en een pakkende marketingcampagne, maar je e-mails gaan te vaak naar spam, resulterend in een lage algehele conversieratio. Het verkennen van de voordelen van marktsegmentatie kan jou met deze...

Top 9 digitale marketing buzzwords
Algoritmen? Marketingautomation? AI? Klinkt als sciencefiction, maar het is nu al realiteit in digitale marketing. Deze sector is volop in beweging met nieuwe technologieën en evolueert voortdurend. Spijker & Co zet de 9 belangrijkste digitale marketing buzzwords voor jou op een rij. En wil je ze toepassen? Eén belletje naar Spijker...

Is WordPress geschikt als platform voor websites van grote organisaties?
Kun je WordPress gebruiken bij het bouwen van een website voor grote organisaties die een wereldwijde markt bedienen? Of als basis voor een website van een holding met dochterondernemingen? Want deze websites bevatten meestal veel pagina’s, subdomeinen, hoge bezoekersaantallen en gelokaliseerde inhoud. In het verleden werden dit soort websites vaak...