Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!
Waarom een website onmisbaar is voor jouw bedrijf
Hoewel social media een prominente plek innemen op het internet, zou je kunnen denken: "Is een website voor mij nog wel relevant?" Het antwoord: absoluut. Wij leggen uit waarom. Denk eraan: ruim 70% van jouw doelgroep checkt de website van een bedrijf voordat ze contact opnemen. Zonder website loop je...
Waar eindigt marketing en begint verkoop?
Twee ontwikkelingen hebben de klantreis extreem veranderd: vooruitgang in technologie én veranderingen in digitale marketing. Een paar jaar geleden was er een duidelijke afbakening tussen de rollen en verantwoordelijkheden van een verkoop- en marketingteam. Tegenwoordig loopt dit veel meer in elkaar over. Jouw doelgroep doet meestal eerst zelf online onderzoek naar potentiële...
Wat is Branding? En waarom is het zo belangrijk?
Branding is onmisbaar. Want Branding maakt van jouw bedrijf, dienst of product een onweerstaanbaar sterk en succesvol merk. Nu, morgen en voor altijd. Met jouw juiste inzet op Branding trek je de ideale en levenslange klant. In feite is Branding alles wat je doet met marketing om op te vallen,...
Inspiratie nodig om nieuwe berichten te schrijven?
Het is soms lastig om nieuw materiaal te ontwikkelen voor jouw content marketing strategie. Ongeacht of het nu gaat om nieuwsberichten, blogposts, infographics, lead magnets, whitepapers of een video. Daarom vind je hieronder een lijst met tips hoe je inspiratie kunt opdoen, en waar je gelijk mee aan de slag...
Wat heb je aan naamsbekendheid als je er niet van profiteert?
De meeste ondernemers denken vooral aan het opbouwen van naamsbekendheid. De achterliggende gedacht is eigenlijk meer klanten binnenhalen. Juist dit laatste wordt vaak vergeten of zwaar onderbelicht. Conversies Ga aan de slag met je bezoeker aan je website of profiel te verleiden om iets bij je te kopen. Je kunt...
Customer journey: breng de weg die jouw klanten afleggen in kaart
Inzicht krijgen in welke weg jouw klanten gevolgd hebben totdat ze besluiten om zaken te doen met jouw bedrijf is heel waardevol. Het helpt jouw marketingresultaten naar een hoger niveau te tillen. In deze blog beschrijft Spijker & Co waarom het zo belangrijk is om deze Customer journey vast te...
Plan al jouw berichten in met een contentkalender
Een goede planning is dé sleutel tot elk efficiënt bedrijfsproces. Dat geldt ook voor jouw marketingactiviteiten. Je wilt ervoor zorgen dat je regelmatig content van hoge kwaliteit produceert om jouw doelgroep te bereiken en de verkoop te stimuleren. De meeste bedrijven maken alleen nieuwsberichten of social media posts als iemand...
Hier gaat het mis (én weer goed!) met jouw website!
Je hebt een mooie website. Maar de respons? Een dikke nul. Nieuwe klanten melden zich niet. En niemand vult ooit het contactformulier in. Sterker nog: nergens een positieve quote dat ze jou kozen vanwege jouw website. Hoe komt dat toch? En vooral: wat is de oplossing? We geven je vijf...
Bouw snel naamsbekendheid op met jouw bedrijf
Jouw imago is je beste amigo! Als iedereen jouw bedrijf ziet als dé expert in jouw vakgebied, dan geeft dat je kracht. Het biedt je een platform om kennis en expertise te delen over een onderwerp dat belangrijk is voor jou en je doelgroep. Maar hoe onderscheid jij je in deze...
Waarom jouw website geen nieuwe klanten oplevert? Met deze tips los je dat op
Jouw website levert geen nieuwe klanten op! Waarom eigenlijk niet? Je website staat online, maar je trekt er geen bezoekers naartoe. Soms, als je er tijd voor hebt, dan plaats je een nieuw berichtje. Jouw website levert op deze hapsnap manier niets op, zonde van jouw investering. Jouw website moet...
Vijf cruciale momenten voor een boost in marketing
Het regelmatig plaatsen van nieuwe berichten over jouw bedrijf verdient jouw permanente aandacht. Toch laten veel bedrijven die gratis kans op aandacht regelmatig verslappen. Het negatieve resultaat? Geen of nauwelijks communicatie met hun doelgroep. Dus ook meteen minder leads en omzet. Spijker & Co geeft je vijf cruciale momenten waarop...
4 creatieve manieren om je marketing te automatiseren
Veel bedrijven zijn zich inmiddels goed bewust van wat marketingautomatisering kan betekenen voor het koesteren van leads. En vooral: om deze om te zetten tot klanten. Wanneer je in contact wilt blijven met leads, helpt marketingautomatisering jou dat gesprek gaande te houden. Zo voorkom je dat een lead langzaam uit...
Hoeveel e-mails kan je per week maximaal aan iemand zenden?
Hoeveel e-mails stuur je eigenlijk per week naar jouw klanten? Het begrip e-mails moet je daarbij breed zien. Dit kan een nieuwsbrief zijn, automatisch gegenereerde status e-mails, verkoop e-mails of wat voor type e-mails dan ook. Wanneer hebben jouw klanten er genoeg van? Hoeveel is teveel? We helpen je graag...
Content neemt geen vakantie: waarom je deze zomer door moet gaan met content maken!
Naarmate de zomer vordert en je gedachten afdwalen van je kantoor naar zon, zee, strand of een fijne barbecue in je achtertuin, kan het verleidelijk zijn om het maken van nieuwe inhoud voor je website of social media uit te stellen of zelfs over te slaan. Hoewel het aantrekkelijk lijkt...
Vakantiechecklist: hoe promoot ik mijn bedrijf
De zomervakantie staat voor de deur. Hopelijk ga je genieten van een heerlijke vakantie. Naast de nodige rust is deze periode ook ideaal om eens te kijken of al jouw promotiemiddelen nog wel voldoen, zodat je er na de vakantie weer volop mee aan de slag kunt gaan. Hier staat...