Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!
Upgrade de content op jouw website voor meer leads
Heb je geen content upgrade? Sorry, maar dan gebeurt er helaas elke keer wanneer iemand iets op jouw website leest, helemaal niets. Nada. Nothing. Echt een gemiste kans dus! Het maakt werkelijk niet uit hoeveel bezoekers je op jouw website krijgt als deze niet converteren naar leads of klanten. Sterker...
Zes professionele tips voor jouw succesvolle contentkalender
Contentmarketing vormt dé ruggengraat van een sterke (social media) marketingstrategie. En contentmarketing bouw je operationeel op rondom een goed doordachte contentkalender. Daarmee weet je op tijd waar en wat je gaat posten via welk medium. Spijker & Co geeft je graag zes praktische en professionele tips voor jouw succesvolle contentkalender....
Profiteer van de voordelen van formulierenautomatisering
Wil jij de prestaties van jouw website verbeteren? Benut dan de mogelijkheden van formulierenautomatisering. Maar wat is formulierenautomatisering eigenlijk? Hoe werkt het? En vooral: wat levert het jouw bedrijf op? Spijker & Co brengt je graag op goede en snel toepasbare ideeën. Eenvoudig versus geavanceerd In zijn eenvoudigste vorm is...
12 tekenen dat jouw bedrijf hulp nodig heeft bij content marketing
Veel bedrijven zijn inmiddels aan de slag met één of andere vorm van content marketing. Zij publiceren nieuwsberichten of blogposts, versturen e-mailnieuwsbrieven, hebben een lead-magnet op hun website staan of publiceren regelmatig berichten op social media. Volgens onderzoek van het Content Marketing Institute beoordeelt slechts 9% van de bedrijven hun inzet op dit...
10 redenen waarom branding belangrijk is voor jouw bedrijf
Alles wat we weten over elk product dat we gebruiken, is vanwege branding. Het is dé cruciale schakel die jouw bedrijf met je klanten verbindt en vice versa. Branding is een must voor elke kleine, startende onderneming, elk partnerschap, elk bedrijf en elke organisatie. Spijker & Co geeft jou hier...
Is content marketing de juiste keuze voor mijn bedrijf?
Content marketing is niet alleen een trend of gimmick die komt en gaat in de marketingwereld. Het is uitgegroeid tot een essentieel ingrediënt voor marketingsucces in het digitale universum. De reden daarvoor? Met op internet een schat aan informatie binnen handbereik, komen klanten tegenwoordig met een gezonde dosis scepsis tot...
Hoe maak je een e-mailnieuwsbrief die vertrouwen opbouwt en leads stimuleert?
E-mailnieuwsbrieven zijn weer in. Het aantal stijgt en ook de leesintensiteit. In feite vormt de e-mailnieuwsbrief hét belangrijkste instrument voor de contentmarketing van jouw organisatie. Het is eenvoudig in te zetten, je hebt de content in eigen hand, alles is meetbaar en door de techniek bereik je er een grote...
Benut de voordelen van groeimarketing voor jouw bedrijf
Groeimarketing is een strategie die zich minder richt op nieuwe leads en meer op het realiseren van herhaalaankopen van bestaande klanten. Spijker & Co legt je graag uit wat het precies is, hoe het werkt én hoe jij groeimarketing succesvol inzet voor jouw organisatie. We weten allemaal dat het gemakkelijker...
Tip voor jouw content marketing strategie: deel gericht berichten van anderen
Misschien herken je dit. Veel mensen delen berichten van anderen zonder na te denken waarom. Zoals het interessante artikel van een nieuwssite. Het leuke bericht van een klant. Of grappige uitspraken die voorbij komen op Twitter. Een goede en gerichte curation strategie verhoogt voor jou het effect van dit delen....
In slechts 7 stappen jouw e-mailmarketing maximaal verbeterd
Dé gouden formule om een maximaal aantal mensen jouw e-mailing te laten openen? Die is er natuurlijk niet. Wel zijn er bewezen tips om je resultaten een boost te geven. Je leest ze hier. Recent onderzoek bewijst dat ongeveer 25% van de ontvangers van jouw nieuwsbrief deze ook daadwerkelijk opent. Afhankelijk van...
Profiteer nú van 5 bewezen methoden van inbound marketing
Inbound marketing is niet meer weg te denken uit je digitale strategie. Slimme inbound marketing creëert een overtuigende merkervaring voor jouw potentiële klanten, in plaats van hard selling. Profiteer daarom nú van deze 5 bewezen voorbeelden van inbound marketing, jou aangereikt door Spijker & Co. Wat ís inbound marketing? Inbound...
Tips & tricks voor succesvolle vraaggeneratie
Met jouw bedrijf heb je alleen bestaansrecht als je bij de passende doelgroepen voortdurend vraag weet te genereren. Zo maak je van prospects tevreden én terugkerende klanten. Maar hoe wek je interesse voor jouw product of dienst? Welke strategie vormt de snelste en meest directe weg naar succes? Spijker &...
De top 5: soorten content waarmee je scoort
Met content marketing breng jij jouw producten of diensten rechtstreeks onder de aandacht van je doelgroep. Jouw winst? Meer gekwalificeerde leads, en meer nieuwe én trouwe klanten. Content marketing is een slimme strategie: je laat zien dat je bedrijf online actief is en je onderscheidt je van de concurrentie. Kies...
Scoor meer omzet met minder inspanning door marketingautomatisering
Misschien heb je er wel eens van gehoord: Marketingautomatisering. Deze term komt in ieder geval steeds vaker voorbij. Graag geven wij je kort uitleg over wat marketingautomatisering is en wat het voor jouw bedrijf kan doen. Maar vooral: hoe het werkt om jou te helpen meer omzet te scoren met...
Meer inzicht in jouw strategie dankzij een marketing dashboard
Stel je voor dat je in een auto gaat rijden zonder dashboard. Je zou niet weten hoe snel je gaat, of de motor in orde is en of je genoeg brandstof hebt om te gaan waar je naar toe wilt. En net zoals een dashboard je helpt jouw auto te...
SharpSpring: superieure marketing automation software
Het is dé gouden regel voor elke marketeer: een marketingactie richt je altijd op een specifieke doelgroep. Vaak bestaat die doelgroep uit bestaande klanten. Want het is nu eenmaal bewezen dat je aan een tevreden klant makkelijker opnieuw iets verkoopt. Maar ook prospects (bijna-klanten) zijn super interessant voor jouw marketing-acties....
Content marketing: cruciaal voor jouw bedrijf
Iedereen die van goede muziek houdt (wie niet?) kent dat bijzondere gevoel van luisteren naar een topmuzikant. Maar die muzikant kan niet schitteren zonder zijn instrument. Die combinatie is essentieel bij het creëren van muziek in onze oren. In de digitale marketingwereld is content het muziekinstrument dat de klant verleidt....