Blog

Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!

Shocked frustrated senior mature man taking off glasses to look at laptop reading shocking online news at home, stressed worried middle aged old male confused by bad email news or computer problem

Pas je website aan en haal meer klanten binnen

Veel bedrijven stellen zichzelf doelen voor hun online marketing. Ons advies? Check die opnieuw. En vraag jezelf af of je op het goede spoor zit om die doelen te bereiken. Er is niets om je voor te schamen: je bent zeker niet de enige die achterloopt op de doelstellingen.  Analyseren...
Shocked and surprised boy on the internet with laptop computer concept for amazement, astonishment, making a mistake, stunned and speechless or seeing something he shouldn't see

Social Media Marketing is méér dan alleen berichtjes plaatsen

Veel mensen denken dat social media marketing gewoon inhoudt dat je berichtjes plaatst. Zoals op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Het biedt je echter veel meer mogelijkheden. Vooral als je resultaat wilt scoren met je activiteiten. Ons advies? Ga er serieus mee aan de slag en bereik zoveel meer. Tien tips =...
spam

E-mail hoeft geen spam te zijn

De slimme inzet van een effectieve e-mailmarketingstrategie is een essentieel hulpmiddel voor het opbouwen van naamsbekendheid. Veel mensen denken bij e-mailmarketing alleen aan verkoopgerichte mails en dat voelt vaak als spam. Echter, het opbouwen van een sterke relatie met jouw doelgroep met e-mailings is één van de machtigste marketingstrategieën voor het...
Doelgroep

Wie is jouw doelgroep?

Het definiëren van jouw doelgroep is één van de belangrijkste aandachtspunten bij de start van jouw marketingactie. Hét fundament onder alle elementen van jouw marketingstrategie. Van hoe je jouw producten of diensten ontwikkelt en beschrijft tot en met de keuze van de marketingkanalen die je gebruikt om die te promoten. Even...
marketinguitdagingen

De grootste marketinguitdagingen voor mkb-bedrijven

Het is geen geheim dat mkb-bedrijven voor een groot aantal uitdagingen staan. Volgens het CBS faalt ongeveer 20% van de mkb-bedrijven voordat ze het eerste jaar doorkomen. De 8 grootste marketinguitdagingen voor mkb-bedrijven zijn dan ook aanzienlijk. Spijker en Co neemt die graag stuk-voor-stuk met je door plus uiteraard praktische...
SpijkerenCo--15

Zó schrijf je teksten waarmee je klanten scoort

Elk bedrijf heeft concurrenten. Geen enkel bedrijf is de enige beschikbare optie voor een klant. Dus moet ook jouw bedrijf werk verzetten om zich te onderscheiden van de concurrentie. Waarom zou iemand voor jou kiezen en niet voor jouw concurrenten? Welke unieke waarde breng jij mee die zij bij niemand...
SpijkerenCo--5

Waarom levert jouw website geen klanten op?

We hebben hier bij Spijker & Co allemaal een tic, want we kijken anders tegen websites aan dan de meeste bedrijven of zelfs onze collega-bureaus. Wij bekijken en analyseren websites namelijk door de ogen van bezoekers. Wat ons daarbij opvalt, is dat de meeste websites gebouwd worden als standaard website....
zonder achtergornd

Alternatieven voor Google Ads om bezoekers naar je website te trekken

Online marketing is essentieel voor het succes van elke website. Google Ads is een populaire keuze, maar het is belangrijk om alternatieven te verkennen voor een meer gediversifieerde aanpak. Deze alternatieven kunnen helpen om een breder publiek te bereiken en de afhankelijkheid van één platform te verminderen. Hieronder staan een...
SEO

De voordelen van SEO

SEO, ofwel zoekmachineoptimalisatie, is een onmisbare strategie in de digitale marketingwereld. Het gaat om het optimaliseren van websites en online content om een hogere ranking in zoekmachineresultaten te verkrijgen. In deze snel veranderende digitale tijdperk is SEO belangrijker dan ooit voor bedrijven die online zichtbaar en relevant willen blijven. Hoe...
Happy new year Start 2024 from 2023 ,Finger hand of businessman start button 2024 planning business strategy, opportunity and change in future trends.

Ben je klaar voor 2024? Essentiële marketingtips voor een succesvolle start

Terwijl 2024 snel nadert, staan bedrijven voor nieuwe uitdagingen en kansen in de marketingwereld. De digitale transformatie gaat onverminderd door, en de manier waarop we met klanten communiceren blijft evolueren. Dit artikel is je gids voor de marketingtrends van 2024 en biedt praktische tips om het jaar goed te beginnen....
New year 2024 to 2026 written on the road in the middle of asphalt road, Planning of new year concept.

Groei Traject – De route naar groei van je onderneming

Het volgen van een Groei Traject is de sleutel tot het ontsluiten van het groeipotentieel van je onderneming. In de huidige competitieve markt is het essentieel om continu te streven naar groei en verbetering. Of je nu een start-up leidt of aan het hoofd staat van een gevestigd bedrijf, het...
vertrouwen

Bouw vertrouwen op door het geven van informatie

Informatief marketingmateriaal is media- of marketingmateriaal dat over het algemeen leerzamer is dan traditionele advertenties en websites. Je straalt er met je bedrijf autoriteit mee uit en bouwt vertrouwen op bij jouw prospects. In de kern is informatief marketingmateriaal een manier om potentiële klanten te laten inzien dat jij weet...
geenwebsite

Waarom een website onmisbaar is voor jouw bedrijf

Hoewel social media een prominente plek innemen op het internet, zou je kunnen denken: "Is een website voor mij nog wel relevant?" Het antwoord: absoluut. Wij leggen uit waarom. Denk eraan: ruim 70% van jouw doelgroep checkt de website van een bedrijf voordat ze contact opnemen. Zonder website loop je...
Couple woman punching boxing a man dispute conflict

Waar eindigt marketing en begint verkoop?

Twee ontwikkelingen hebben de klantreis extreem veranderd: vooruitgang in technologie én veranderingen in digitale marketing. Een paar jaar geleden was er een duidelijke afbakening tussen de rollen en verantwoordelijkheden van een verkoop- en marketingteam. Tegenwoordig loopt dit veel meer in elkaar over. Jouw doelgroep doet meestal eerst zelf online onderzoek naar potentiële...
Stamping document, horizontal

Wat is Branding? En waarom is het zo belangrijk?

Branding is onmisbaar. Want Branding maakt van jouw bedrijf, dienst of product een onweerstaanbaar sterk en succesvol merk. Nu, morgen en voor altijd. Met jouw juiste inzet op Branding trek je de ideale en levenslange klant. In feite is Branding alles wat je doet met marketing om op te vallen,...
Innovation through ideas and inspiration ideas. Human hand holding light bulb to illuminate, idea of creativity and inspiration concept of sustainable business development.

Inspiratie nodig om nieuwe berichten te schrijven?

Het is soms lastig om nieuw materiaal te ontwikkelen voor jouw content marketing strategie. Ongeacht of het nu gaat om nieuwsberichten, blogposts, infographics, lead magnets, whitepapers of een video. Daarom vind je hieronder een lijst met tips hoe je inspiratie kunt opdoen, en waar je gelijk mee aan de slag...
SpijkerenCo--7

Wat heb je aan naamsbekendheid als je er niet van profiteert?

De meeste ondernemers denken vooral aan het opbouwen van naamsbekendheid. De achterliggende gedacht is eigenlijk meer klanten binnenhalen. Juist dit laatste wordt vaak vergeten of zwaar onderbelicht. Conversies Ga aan de slag met je bezoeker aan je website of profiel te verleiden om iets bij je te kopen. Je kunt...
simple easy fast solution concept, problem solving, business man thinking about exit from complex labyrinth maze

Customer journey: breng de weg die jouw klanten afleggen in kaart

Inzicht krijgen in welke weg jouw klanten gevolgd hebben totdat ze besluiten om zaken te doen met jouw bedrijf is heel waardevol. Het helpt jouw marketingresultaten naar een hoger niveau te tillen. In deze blog beschrijft Spijker & Co waarom het zo belangrijk is om deze Customer journey vast te...

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier onder in!

E-mailnieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.