Maak een klanten magneet van je website

Een website is het middelpunt van al jouw online activiteiten. Sterker nog, je kunt niet meer zonder tegenwoordig. Echter is het maar één stuk van de marketing puzzel. Het zal je weinig resultaat opleveren, tenzij je gaat voor optimalisatie en integratie van een totale online aanwezigheid.

Hieronder staan ​​de overige puzzelstukken die je nodig hebt om deze aanwezigheid te creëren, maar let op, het is niet genoeg om ze gewoon te hebben. Ze moeten met elkaar geïntegreerd worden zodat elk online kanaal de andere kan ondersteunen en versterken.

Van website naar een marketing platform

Natuurlijk heb je een website nodig, maar de term website heeft veel van zijn betekenis verloren als we nadenken over wat het echt zou moeten doen. Als je echt serieus online aan de slag wilt gaan heb je een marketing en communicatie platform nodig. Jouw website wordt dan getransformeerd van digitale brochure naar een volledig functionerend platform dat veel werk voor je kan doen. Een marketing en communicatie platform kan je met het volgende helpen:

  • Gevonden worden
  • Vertrouwen op te bouwen
  • Trainen
  • Informeren
  • Koesteren van bestaande klanten
  • Converteren van bezoeker naar klant

Zie je waarom zo’n platform belangrijk voor je is? Om ervoor te zorgen dat je een website krijgt die daadwerkelijk leads zal omzetten naar klanten moet je het volgende in gedachten houden tijdens het ontwerp- en ontwikkelingsproces:

  • On-page SEO (zoekmachine optimalisatie) om jouw score op de zoekresultaten pagina’s te verhogen en je te helpen online gevonden te worden.
  • Een belofte voor je doelgroep – Bezoekers willen er zeker van zijn dat ze antwoord krijgen op hun vraag als ze jouw website bezoeken.
  • Een eenvoudige gebruikerservaring – Maak het webdesign gemakkelijk voor bezoekers om te vinden wat ze zoeken.
  • Boeiende content waar interactie uit voortvloeit om conversie te stimuleren
  • Oproepen tot actie (CTA’s) om bezoekers naar de volgende stap te brengen die jij met hun wilt nemen.
  • Zorgen voor pakkende beelden om betrokkenheid bij uw doelgroep te stimuleren.
  • Mobiele optimalisatie – Google geeft websites die niet mobiel zijn geoptimaliseerd nu strafpunten, wat zorgt voor een lagere score.
  • Vertrouwelijke elementen – Met behulp van het tonen van referenties kunnen bezoekers de waarde zien die je in het verleden hebt gegeven aan anderen.
  • Persoonlijkheid – zorg dat je een ​​emotionele band tussen jou en jouw publiek creëert.

Inhoud met redactionele aanpak

Om de aandacht van je doelgroep te krijgen, moet je waardevolle inhoud creëren die voor hen informatief is en de problemen aanpakt die zij ervaren. Er moet een strategie zijn achter elk stuk inhoud dat je plaatst. Je moet weten:

  • Voor wie de inhoud is
  • Waarom je het creëert
  • Wat het zal zeggen
  • Waar het zal komen te staan
  • Hoe je het gaat promoten
  • Hoe je het succes van de inhoud zal meten om de resultaten over de tijd te kunnen verbeteren

Maak een redactionele kalender om je te helpen bij jouw strategie en thema’s over het hele jaar heen.

Social media

Denk eens na over de waarde van de inzet van social media marketing voor je online inspanningen. Social media wordt wel gedefinieerd als het gebruik van technologie in combinatie met sociale interactie om waarde te creëren of co-creëren. “Waarde” is het kernwoord hier. Met jouw social media-inspanningen moet je waarde creëren voor jouw doelgroep.

Om optimaal te profiteren van het gebruik van sociale media is het nodig om de ​​specifieke strategie te begrijpen en na te leven. Social media zorgt ervoor dat je jouw doelgroep kunt bereiken. En als je dat goed doet dan kun je het aanwenden om inhoud, connectie en community te creëren. Heb je dit dan bereikt, dan verbeter je daarmee de generatie van leads en verhoog je de conversie.

Ontwikkel een systematische aanpak om je sociale media-inspanningen te stroomlijnen.

Online netwerken

Het opbouwen van een online netwerk is van onschatbare waarde voor je totale online aanwezigheid. Je wilt vertrouwen opbouwen voor de lange termijn. Vertrouwen is de basis onder het omzetten van leads naar klanten. Hoe hoger het vertrouwen is des te waarschijnlijker het is dat mensen dan met jou in zee zullen gaan. Door online met anderen aan te sluiten en waarde te geven, verhoog je de kans dat jouw content gedeeld wordt. En dat verhoogd op zijn beurt de kans dat mensen op jouw website zullen belanden en converteren naar klanten.

E-mailmarketing

Regelmatig hoor ik van mensen dat de dagen van e-mailmarketing geteld zijn. Wij weten echter zeker van niet. Uit allerlei onderzoeken blijkt e-mailmarketing nog steeds het meest effectieve middel te zijn om meer omzet te genereren.

Wanneer je naar een doelgericht en gesegmenteerd publiek verzendt, is e-mailmarketing uitstekend voor het opbouwen van vertrouwen, het doen van onderzoek, het aankondigen van nieuwe producten, het trainen van klanten, het verkopen van producten en diensten en het vergroten van het bewustzijn van jouw aanwezigheid buiten jouw website.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Laatste punt, maar zeker niet de minste. Als je serieuze groei wilt bereiken in omzet en klanten, dan kun je Google niet meer negeren. Als jouw website niet op de eerste pagina van de zoekmachine resultaten voorkomt, mis je echt grote kansen omdat potentiële klanten misschien niet eens weten dat je bestaat. SEO kan complex en tijdrovend zijn, maar het hoeft het niet te zijn als je je kunt richten op:

  • Het produceren van zoekwoordrijke en informatieve inhoud
  • Optimaliseren van alle elementen op de webpagina’s
  • Het aantrekken van links van andere websites

Integratie

Zonder bovenstaande onderdelen is jouw online aanwezigheid onvolledig. Ze werken allemaal samen om jouw boodschap voor de juiste mensen op het juiste moment te krijgen. Je hebt daarvoor wel elk puzzelstukje nodig.

En natuurlijk is een goede integratie de kritische factor. Het is niet genoeg om gewoon elk van deze elementen te hebben. Zij moeten elkaar ondersteunen.

  • Jouw social media-inspanningen moeten worden bekeken als e-maillijst bouwer en zorgen voor meer links van andere websites.
  • Jouw redactionele inhoud moet worden beschouwd als een manier om leads te vangen en jouw investeringen op online gebied effectiever te maken.

Implementeer je al deze tactieken al in jouw bedrijf? Met welke van deze middelen worstel je het meest? Laat het ons weten!

Online marketing workshop

Wil je serieus aan de slag met het bovenstaande en zou je daarbij onze hulp willen inroepen? Dan is ons Groei Traject iets voor je.