Waarom blogs zo belangrijk zijn voor jouw digitale marketing

Er is één gegarandeerde manier om succesvol te blijven met het genereren van organisch verkeer naar jouw website, en dat is via blogs. Deze blog van Spijker & Co legt uit waarom bloggen tegenwoordig zo noodzakelijk is als cruciaal onderdeel van jouw digitale marketing. 

We weten allemaal hoe krachtig digitale marketing kan zijn. Een must voor elk bedrijf dat in 2020 én daarna concurrerend wil blijven. Omdat digitale marketing zo populair is geworden, is de markt in veel opzichten verzadigd geraakt met promotionele inhoud. Daarom is het belangrijk om te zoeken naar digitale marketingmethoden die echt werken en geen groot budget vergen. Eén van deze technieken, vaak over het hoofd gezien en ondergewaardeerd, is de krachtige blog. Spijker & Co geeft je graag de redenen waarom blogs vandaag de dag nog steeds een handig hulpmiddel zijn voor marketeers en website-eigenaren.

SEO 

Ten eerste zijn blogs een geweldig hulpmiddel om een hoge positie op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines te bereiken. Met effectief gebruik van trefwoorden en een interessant onderwerp dat de aandacht van de kijker trekt, scoren blogs van goede kwaliteit hoog wanneer een internetgebruiker informatie zoekt over een bepaald onderwerp. Na verloop van tijd, naarmate jij een catalogus met bloginhoud opbouwt en een goede reputatie begint te genereren voor hoogwaardige blogcontent, scoren links naar jouw website hoger en profiteert jouw website van effectieve zoekmachineoptimalisatie. Het is belangrijk om te onthouden dat elke nieuwe blog een nieuwe pagina aan jouw website toevoegt, waardoor de kans dat een internetgebruiker jouw website ontdekt, toeneemt. Wel moet jouw blogcontent van hoge kwaliteit zijn, een hot topic behandelen en de nodige zoekwoorden bevatten.

Verkeer 

Blogs zijn een geweldige manier om organisch verkeer naar jouw website te leiden. Met de juiste onderwerpkeuze en het gebruik van trefwoorden in jouw blogs, heeft jouw website een grotere kans om hoger te scoren op de pagina’s met zoekresultaten. Hoe meer mensen jouw website te zien krijgen, hoe groter de kans dat jij een van deze nieuwe bezoekers omzet in een betalende klant. Zodra jij een toename van het verkeer naar jouw website vanaf jouw blogs begint op te merken, kun je een tool zoals Google Analytics gebruiken om meer te weten te komen over dat verkeer. Zoals welk type inhoud populairder of effectiever is om meer traffic te genereren. Met dit soort data kun je je blogs afstemmen en zo positioneren dat deze de meeste kans van slagen hebben.

Leadgeneratie

Net als een toename van de traffic, zal het consequent produceren van blogs het aantal gegenereerde leads exponentieel verhogen. Als jij erin slaagt een eerste bezoeker naar jouw website te leiden, heb je een grotere kans om een ​​gekwalificeerde lead te creëren als je bloginhoud produceert die nuttig en waardevol voor hen is. Als een bezoeker jouw blog nuttig vindt bij het beantwoorden van hun zoekopdracht, is de kans groter dat ze herhaaldelijk met je communiceren en terugkeren voor toekomstige bloginhoud. Door je blog te gebruiken als het eerste contactpunt dat ze hebben met je bedrijf, heb je de mogelijkheid om een ​​relatie op te bouwen met elke bezoeker. En wanneer ze besluiten dat het tijd is om een ​​aankoopbeslissing te nemen, zal je bedrijf top of mind zijn.

Merkreputatie 

Het consequent plaatsen van bloginhoud van hoge kwaliteit draagt ​​bij aan het verbeteren van jouw Google E-A-T-rangschikking. Een systeem dat Google gebruikt om de geloofwaardigheid van jouw website te evalueren, samen met de richtlijnen van Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. Het plaatsen van bloginhoud die waardevol is voor kijkers en blijk geeft van expertise en autoriteit, terwijl het vertrouwen van de kijkers in de geloofwaardigheid van jouw inhoud wordt ontwikkeld, beloont Google met een hogere positie in de zoekresultaten. Waardoor jouw website kan worden aanbevolen aan meer potentiële kijkers op internet. Als je eenmaal een goede ranking van Google en een goede merkreputatie bij je publiek hebt gescoord, is de toename van traffic exponentieel.

Customer Engagement 

Blogs bieden jou een ongelooflijke kans om met jouw klanten in contact te komen, maar ook voor jouw klanten om met elkaar in contact te komen, afhankelijk van het platform waarop de blog is geplaatst. Het creëren van een community en een mogelijkheid voor direct contact van jouw klanten is een heel mooi neveneffect van een succesvolle blog, die vaak resulteert in een loyaler publiek. Het publiceren van blogs die een oplossing bieden voor vragen van klanten, draagt ​​bij aan een sterkere relatie met jouw bestaande klanten en helpt ook bij het vormen van nieuwe relaties met potentiële klanten.

Hoe maak je een succesvolle blog? 

Nu je weet waarom blogs belangrijk zijn om op te nemen in je eigen digitale marketinginspanningen, geeft Spijker & Co je graag een paar tips die je op weg kunnen helpen:

Waarde creëren voor de kijker – Je moet altijd proberen een oplossing te bieden voor een zoekopdracht. Dat betekent dat je blogtitel en trefwoorden consistent moeten zijn met de inhoud van je blog.

Evenwicht tussen inhoudslengte – Het is belangrijk om jouw kijkers waardevolle informatie te kunnen geven, terwijl je toch hun aandacht vasthoudt. Het doel van het spel hier is dus om inhoud te creëren die boordevol nuttige informatie zit, maar niet te lang dat de kijker zich gaat vervelen en voortijdig vertrekt.

Kies verstandig onderwerpen – Deze is tweeledig. Je moet niet alleen onderwerpen kiezen die interessant zijn voor kijkers, maar ook waar je ervaring mee hebt en die relevant zijn voor jouw branche. Het advies? Doe wat onderzoek om te zien waar mensen in geïnteresseerd zijn met betrekking tot jouw branche en ga schrijven!

Houd je aan een schema – Zodra mensen de waardevolle en boeiende blog die je aan het schrijven bent hebben ontdekt, raken ze gehecht aan je content en willen ze elke nieuwe blog die je uitbrengt lezen. Als je een strak schema maakt, zoals elke dinsdag een nieuwe blog, is het voor kijkers gemakkelijker om te weten wanneer je inhoud vrijgeeft zodat ze deze consequent kunnen gebruiken.

Spijker & Co staat voor je klaar… 

Inspireert dit artikel over de vele voordelen van blogs voor jouw digitale marketing jou? Wil je dieper op de materie ingaan? Kom dan praten met Spijker & Co in Buren. Bij een kop koffie tasten we vrijblijvend af hoe Spijker & Co jouw bedrijf kan helpen met de toepassing van blogs voor jouw digitale marketing.

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!