Jouw website genereert leads, klanten en omzet. Het is de plek waarop klanten een eerste indruk van je krijgen en meer informatie vinden. Maar wat als je website ineens niet meer bereikbaar is? Heb je dan een plan voor website onderhoud?
Je kunt het onderhoud van jouw website niet negeren. Naarmate de technologie evolueert, wordt de websitesoftware voortdurend bijgewerkt om deze veiliger, sneller en beter zichtbaar te maken voor zoekmachines. Net als de software op jouw smartphone en jouw computer, moeten websites worden bijgewerkt.
Wanneer jij je aanmeldt voor één van onze website onderhoud- en supportpakketten, dan bekijken we of jouw website continu online staat, blijft functioneren, en of het veilig is voor jouw bezoekers. We werken niet met contracten of verplichtingen, alle website onderhoud- en supportpakketten zijn maandelijks opzegbaar.
per maand
per maand
per maand
Website onderhoud- en supportcontracten zijn elke maand opzegbaar. Ongebruikte support-uren zijn niet overdraagbaar naar de volgende maand. Websites die niet door ons gebouwd zijn of al een tijd niet onderhouden zijn inspecteren we eerst voordat we deze in een onderhoud- en supportpakket opnemen, Bij ernstig achterstallig onderhoud berekenen wij eenmalige kosten.
Vermelde prijzen zijn per website en excl. BTW. Lees hier onze servicevoorwaarden.
De gemiddelde WordPress website moet tussen de 150 en de 250 keer per jaar ge-update worden. Dat is bijna elke werkdag een update. Als je te lang wacht met het updaten van jouw website zul je merken dat bepaalde onderdelen minder goed gaan functioneren, niet meer zijn te bewerken, of erger nog, helemaal niet meer werken.
Een groter risico vormen het missen van beveiligingsupdates. Doe je dit niet of te laat dan vergroot je het risico dat jouw website gehackt wordt of door Google gezien gaat worden als een niet veilige website. Naast de melding dat de website niet vertrouwd wordt, past Google ook de ranking van jouw website aan en wordt je praktisch onvindbaar. Gevolg: minder bezoekers, minder klanten en dus minder omzet.
Het doel van onze pakketten is preventieve zorg, dus we hopen te voorkomen dat er iets gebeurt. In het geval dat er iets misgaat met jouw website dan zullen wij er echter direct mee aan de slag gaan om het probleem te verhelpen. We kunnen niet beloven dat jouw website niet gehackt wordt, maar we beloven wel dat we alles zullen doen wat in onze macht ligt om dit te voorkomen,. En we kunnen je helpen bij het herstellen en opruimen van de website met een van onze back-ups.
Dat kan, maar er is wel enige technische kennis nodig om dit goed te doen. Je moet namelijk voor de updates een volledige back-up maken van jouw WordPress website, inclusief alle plugins en het thema. Ook moet je de database achter de website back-uppen. Daarna kun je de updates uitvoeren en na elke update controleren of jouw website nog goed werkt. Als het allemaal mee zit dan ben je klaar. Als er echter iets mis gaat moet je de back-up terug plaatsen en gaan uitzoeken wat het conflict veroorzaakt.
Je kunt er ook voor kiezen om de updates en upgrades van WordPress aan ons over te laten, omdat u er geen tijd voor hebt of bang bent dat er iets mis gaat. Als er bij het updaten dan daadwerkelijk iets fout loopt, lossen wij het gelijk op. Het onderhoud van jouw website is dan namelijk onze verantwoordelijkheid geworden.
Bij elk pakket zit er, naast de tijd die we aan onderhoud besteden, standaard extra tijd voor support ingebouwd waarvan je elke maand gebruik kunt maken. We kunnen in die tijd extra training geven, content plaatsen op jouw website, kleine webdesign aanpassingen of technische uitbreidingen aan jouw website toevoegen. Of een combinatie daarvan. Je kunt er dus voor kiezen om alle voorkomende werkzaamheden door ons uit te laten voeren, zodat je zelf niets meer hoeft te doen
Wij reserveren maandelijks tijd in onze planning voor support. Op die manier kun je ervan uitgaan dat jouw supportvraag snel door ons behandelt wordt. Onze plannen zijn afgestemd op de behoefte van onze klanten en bieden een tijdsblok om daarin te voorzien.
Als je een taak hebt die meer tijd vergt dan er zit in jouw speciale maandelijkse support uren, dan zullen wij een offerte sturen voor de extra werkzaamheden. Of overleggen om de taak te verspreiden over meerdere maanden.
Jazeker! We helpen je natuurlijk graag verder als je ergens niet uit komt of als je meer informatie zoekt. Telefonisch of via e-mail, we proberen je altijd zo spoedig mogelijk te helpen. Als we ervoor kosten berekenen, dan zullen we dat van tevoren doorgeven.
We willen eerst jouw website evalueren om te kijken hoe de website is gebouwd en in welke staat deze nu is. Met de evaluatie zullen we alle “Website-updates en monitoring” -taken uitvoeren en een volledige back-up maken. Het belangrijkste is dat we een lijst maken van alle problemen die opgelost zouden moeten worden en geven suggesties voor verbeteringen die nodig zijn. Als wij geen problemen meer zien dan kunnen we jouw website opnemen in één van onze onderhoud- en supportpakketten.
Een evaluatie en update sessie kost eenmalig € 250,- per website. Deze werkzaamheden voeren we dan uit:
Absoluut. We hebben graag een goede relatie met jou en je website, dus we zien je niet graag vertrekken. We weten ook dat de je jouw geld graag inzet in andere middelen en willen je echt niet vastpinnen in een onderhoud- en supportpakket. Zeg het abonnement eenvoudig op door een e-mail te sturen aan info@spijkerenco.nl en we zullen je geen volgende factuur sturen.